Zadlužené České dráhy utrácí za nesmyslnou inzerci v novinách |
13 Srpen 2013 |
České dráhy dluží 26,6 mld. Kč, celkem s krátkodobými závazky se dluh v roce 2012 vyšplhal na 29,6 mld. Kč. To není malá částka, obzvláště když ji porovnáme s jejich ročními tržbami dosahujícími 37,7 mld. Kč a uvědomíme si, jak rychle se zadlužení rok od roku prohlubuje. V roce 2012 měly ČD ztrátu ve výši 1,6 mld. Kč. Přesto však České dráhy našly ve svém rozpočtu peníze na celostránkové barevné inzeráty o tom, jak se jejich ekonomická situace zlepšuje. A to pár týdnu po té, co ratingová agentura Moody’s snížila hodnocení Českým drahám kvůli zadlužení o jeden stupeň z Baa1 na Baa2. Kolik taková jednorázová nesmyslná kampaň těsně před výměnou pana Žaludy, která nic nepřináší, asi stála? Kolik za posledních let utratily ČD za inzerci? Jakým mediálním a reklamním agenturám platí? Takové dotazy jsem poslala Českým drahám, které rády, jak jde vidět, využívají placených inzertních ploch. Facebooku, možnostech na webu ČD a jiných sociálních sítích si nevšímají. Problémem asi je, že jsou skoro zadarmo. Otázkou taky je, proč nevyužívají více prostoru ve státních médiích, jako je Český rozhlas nebo Česká televize. České dráhy nešetří ani na vlastních časopisech. Vydávají třeba měsíčník ČD pro Vás, nebo Můj vláček. Věděli jste, že i ČD Cargo má své vlastní bulletiny? Dokonce tři. Čtvrtletník ČD Cargo Bulletin, dvojjazyčný česko-anglický čtvrtletník Cargo Morión a k tomu ještě měsíčník Speciál ČD Cargo. Jak jde vidět, České dráhy ještě asi nezačaly přemýšlet o úsporách. Doufám, že se naučí hospodařit dřív, než jim zase klesne rating o stupeň níž. |