facebookBtn      twitter   LinkedInLogo-black rssBtn snemovnaBtn

Novinky

Pronájem kanceláří pro úředníky za 18 miliónů ročně musí olomoucká radnice vysvětlit

11 Červenec 2013 Tisk PDF

Každý občan Olomouce dluží díky nehospodárnému hospodaření města 15 000 Kč. A bude to více. Radnice totiž stěhuje 200 úředníků ze svých vlastních budov do soukromých kancelářských prostor nabízených realitní společností Hanácká realitní kancelář, s.r.o. (IČO: 16626231). Vypadá to, že pronájem soukromých kancelářských prostor veřejným sektorem je v Olomouckém kraji hit. Stejný model funguje i v případě kraje, který si pronajímá prostory v budově bratra exhejtmana a senátora Martina Tesaříka.

Celý článek...
 

Vymezení jasných pravidel chování volených zástupců

11 Červenec 2013 Tisk PDF

Etické kodexy jsou důležitou součástí politické kultury a indikátorem ochoty volených zástupců vykonávat svou funkci transparentně. A protože v našem Parlamentu tento kodex citelně chybí, je jedním z mých cílů jeho přijetí.

Celý článek...
 

Doporučení k úsporám Kanceláři Poslanecké sněmovny

09 Červenec 2013 Tisk PDF

S následujícími tipy na možné úspory při provozu Poslanecké sněmovny jsem se obrátila na pana Kancléře. Posuďte sami, kde všude je možné ušetřit.

Zároveň jsem velmi ocenila zlepšení, která se od roku 2010 již realizovala. Jedná se především o elektronizaci chodu sněmovny, tedy o to, že všechny sněmovní tisky už Kancelář Poslanecké sněmovny netiskne pro každého poslance zvlášť. Také se jedná o zpřehlednění webových stránek, nebo o zrušení automatického zasílání DVD všem poslancům s informacemi, které naleznou na webu sněmovny. Velmi také vítám, že oddělení IT pracuje na anglické verzi webové stránky sněmovny. 

Celý článek...
 

LIDEM v Sandviku

04 Červenec 2013 Tisk PDF

Vše je možné - je třeba se však chopit příležitosti a pracovat. Toto jsme si odváželi z chomutovského Sandviku, který od státu nečerpá dotace na rozvoj, ale roste a zvažuje další investici bez ohledu na podporu z veřejných rozpočtů. Tato firma se ziskem 1,5 mld. korun, 4 mld. obratem a 580 zaměstnanci úspěšně funguje v okrese Chomutov, kde nezaměstnanost dosahuje 13 %. Práci si tam hledá 9000 lidí. Nabízí unikátní trubky, které využívají ropné a plynové těžební společnosti. Jejich ocelové trubky dosahují takových kvalit, že ve světě prakticky nemají konkurenci. Sandvik patří mezi pět nejvíce vyvážejících firem v Ústeckém kraji.

Naše pracovní skupina LIDEM (Jiří Rusnok, Dagmar Navrátilová, Lenka Andrýsová a Václav Pištora) se zajímala o zpětnou vazbu takové firmy na legislativní prostředí v České republice. Pana ředitele Polmana jsme se ptali například na to, jak je možné, že se švédský Sandvik rozhodl v roce 1994 investovat v Čechách. Důvodem tehdy byla dobrá pověst chomutovských továren ve zpracování ocele. "Bylo hezké poznat firmu navazující na dlouholetou tradici výroby trubek na Chomutovsku," komentuje návštěvu v Sandviku Jiří Rusnok, poslanec LIDEM. "Je dobře, že se v Česku vyrábí bezkonkurenční a jedinečné produkty jako speciální trubky v Sandviku," dodává.

20130703 1226501

 

Firma Sandvik zdůrazňuje bezpečnost práce pro své zaměstnance. Právě přesáhla 500 dní provozu bez úrazů. I když je v kraji průměrná mzda 21.000 Kč, v jejich firmě se pohybuje kolem 35.000 Kč, přičemž ve firmě působí 500 dělníků a 80 vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců. Firma jim nabízí různé benefity od penzijního připojištění, vitamíny, až po odvoz na letiště, když jedou zaměstnanci na dovolenou. "Trochu smutnou zprávou pro mě je skutečnost, že mladá generace nemá příliš zájem pracovat ve firmě, která je schopna vytvářet výborné podmínky a zázemí pro své zaměstnance. Znovu se potvrzuje slabina současného školství, kterou je nízká úroveň spolupráce mezi odborným vzděláváním a firmami," říká Dagmar Navrátilová, poslankyně a první místopředsedkyně LIDEM.

Sandvik spolupracuje také s místními firmami, které pro ně vyrábí například bedny pro přepravu výrobků. Daně platí Sandvik také v České republice. "Velmi si cením toho, že firma odvádí daně u nás. Takových investorů si musíme vážit. Je paradoxní, že relativně velký přispěvatel do státní kasy musí nekonečně řešit problémy s příjezdovou cestou. Stavba místního obchvatu se velmi prodlužuje, protože stále nejsou vyřešeny majetkové problémy s pozemky. Díky církevním restitucím je sice už jasno, komu pozemek patří a je odblokován, nicméně chvíli trvá na Ministerstvu zemědělství, než vše úředně vyřídí. Společně s kolegy se budeme informovat, jak se v této věci postupuje," říká Lenka Andrýsová, poslankyně za LIDEM.

Václav Pištora, člen LIDEM, se zabývá naplněním průmyslových zón v Ústeckém kraji a snaží se pomoci nově příchozím firmám s byrokracií. "Takového investora jako Sandvik, který nabízí stabilní a dobré podmínky, bychom potřebovali i v jiných oblastech kraje," dodává.

 

Prázdninové otázky a odpovědi

02 Červenec 2013 Tisk PDF

Jak se stavíte k možnosti úřednické vlády, kterou prosazuje prezident Zeman? Je podle Vás nejlepším řešením současné vládní krize?

Rozhodně ne. Pan prezident podle mě selhal v roli prezidenta umírňujícího napětí na politické scéně a tím i napětí ve společnosti. Rozumím, že jako občan nemusí souhlasit s vládou, která má ve sněmovně většinu, ale jako prezident by rozhodně mel respektovat parlament. Jeho postoj nás vrací několik století zpět, kdy parlamenty musely bojovat o své postavení a vyvážení moci s vládci a panovníky. Přijde mi absurdní, že pan prezident nepověřil sestavením vlády Miroslavu Němcovou, za kterou se postavila většina ve sněmovně. Jeho krok prodlužuje období praktického nefungování vlády a brzdí přijetí podstatných zákonů jako jsou zákony k novému občanskému zákoníku, nebo zákon o úřednících, bez kterého můžeme resignovat na finanční prostředky z EU.

Celý článek...
 

Přijďte na „den otevřených sněmovních dveří“

18 Červen 2013 Tisk PDF

Stejně, jako o loňských prázdninách, i letos máte jedinečnou možnost navštívit Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky s poslankyní Lenkou Andrýsovou.

KDY: Ve čtvrtek dne 4. července 2013 ve 14 hodin.

KDE: V Informačním centru PSP ČR na Malostranském náměstí.

 

Celý článek...
 

Aktuálně o základních registrech a e-Sbírce na podvýboru

13 Červen 2013 Tisk PDF

Dnes odpoledne jsme měli Podvýbor pro informační systémy ve veřejné správě. Diskutovali jsme základní registry, projekty e-Sbírky a e-legislativy.

Ohledně základních registrů mne zajímaly odpovědi na následující otázky:

1. Kdy budeme mít mapu veřejné správy, která pomůže odstranit duplicity ve veřejné správě a přinese rozumné úspory?

 Do konce října 2013 se má dokončit sbírání agend do registru práv a povinností. Pokud obce, ministerstva a další veřejné subjekty dodají informace o svých agendách včas podle plánu, zpracuje Ministerstvo vnitra tzv. mapu agend veřejné správy do konce roku 2013. Při jejím zpracování úředníci přichází překvapivě na to, že zhruba polovina dosavadních vykonávaných agend nevychází ze zákonů, ale z podzákonných norem. Osobně mapě veřejné správy fandím. Bude to skvělý podklad pro racionální a promyšlené úspory.

Celý článek...
 

Rozhovor pro Nizozemsko-českou obchodní komoru

10 Červen 2013 Tisk PDF

1. Organizací, které poukazují na komplikovaný právní řád a přebujelou byrokracii, existuje v České republice celá řada. Proč jste se rozhodla spolupracovat právě se studentskou iniciativou ZrušmeZákon?

Cítila jsem, že jsme na stejné lodi. Máme stejný cíl, a to snížení byrokratické zátěže a zjednodušení zákonů. Hlavně ale vítám konstruktivní přístup studentů k problémům. Nejen, že problémy vyhledají a pojmenují, ale zároveň přijdou i s řešením. Nebaví mě, když lidé pouze nadávají na politiky. Navíc je mi i sympatické, když se o veřejné dění zajímají mladí lidi. Ty podporuji ráda. Ocenila jsem taky, že se neštítí politiků a chtějí s námi aktivně spolupracovat.

Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 2 z 30
Joomla SEO powered by JoomSEF